perjantai 21. syyskuuta 2012

Yllätystä

Tässä postauksessa olin varma, että joka vuosi tähän samaan (pihamme rutikuivaan) paikkaan ilmestyy tasan yksi (1kpl) syyskrookusta. Olenko ollut aiemmin sokea, huonomuistinen vai onko tämän kesän runsaat sateet vaikuttaneet jotenkin, kun minun mielestäni ennen ei ole näin montaa krookusta siinä töröttänyt. Vai kaivoinko minä kukkapenkkiä syksyllä tuosta kohdin vai en? Pitäisi ihan kaikki kirjoittaa ylös, ellei oikein keskity miettimään, mitä sillä hetkellä tekee..

Ensin huomasin pienet alut vieressä.


Sitten niistä uusista aluista tulikin tälläisiä ja nyt siellä vielä on alkuja. Koska maa on niin sammaleinen tuosta kohdin, niin epäilen sitä, että olisin tuosta krookuksia kaivanut esiin ja jakanut.


Monesta muusta paikasta olen kaivaessa löytänyt sipuleita ja niitä jakanut kuskanut niiden paikkoja ja sitten unohtanut, että minne laitoin mitäkin.



Osan kevätkukkien kukkasipuleista olen jo hätähousuna laittanut maahan. Nyt olen laittanut tietoja ylös muistikirjaani, johon kirjoittelen penkeille eri koodinimiä. Koodinimet eivät vielä ole kovin järkeviä tai luovia. Ainakaan, jos muille kertoo istuttavansa etupenkkiin tai takapenkkiin kukkia, voi saada vähän kummistuneen katseen. Välipenkki vaatisi räväkkää keltaista ja oranssia ja punaista. Etupenkkiä ehkä koristaa vaaleammat punaiset, aniliinit tai valkoiset (hieman keltaista) ja jotain sinne päin ja takapenkkiin pitäisi tulla sitten lilaa ja siihen sävyyn sopivia kavereita. Katsotaan miten käy ja mitä sitten lumien sulettua alkaa tapahtumaan.


2 kommenttia:

  1. Ihania nuo syyskrookukset!
    Minulla oli niitä vuosia sitten, mutta katosivat parissa vuodessa, eivät kai tykänneet paikasta.
    Sinulla parempi onni, kun ovat lisääntyneet! Täytyy muistaa ensi vuonna laittaa noita ja koettaa valita heille mieluisampi paikka ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla ei ole hajuakaan, minkälainen paikka noille olisi parhain. Edellisinä vuosina tuossa on varmaan ollut liian kuivaa, kun en näin montaa muista ikinä nähneeni. Täytyy ne merkitä jotenkin ja siirtää sitten osa muualle.

      Poista